Strona główna  >  Artykuły  >  Kasza dla dziecka – którą wybrać

Kasza dla dziecka – którą wybrać

quinoatymon

Kaszka – prawie każde dziecko przechodzi przez etap kaszek. W sklepach wybór wydaje się ogromny – kaszki ryżowe, kukurydziane, z mlekiem, bez mleka, smakowe i naturalne. Zazwyczaj jednak łączy je jedno – cukier! Gotowe kaszki dla dzieci są bardzo często dosładzane i to nie mało.
Często pada argument, że dla zapracowanych rodziców jest to najszybsze rozwiązanie. Zdecydowanie jednak nie jest najzdrowsze.

Pamiętaj – przygotowanie od podstaw kaszy dla dziecka nie zajmuje dużo czasu!

 

Jaka kasza dla dziecka będzie najlepsza?

Dla dzieci najpopularniejsze są kaszki kukurydziane i ryżowe. Zdecydowanie jednak nie trzeba się do nich ograniczać.

Jakie kasze można podawać dziecku?

1. Już podczas pierwszych prób rozszerzania diety można zagęszczać dziecku przeciery warzywne z kaszkami bezglutenowymi : ryżową, kukurydzianą, jaglaną. Najwygodniejsze będą kaszki instant, jednak zwracajmy uwagę na to, żeby były one bez dodatku cukru. Można też gotować zwykłą kaszę i zmiksować ją razem z jedzeniem.
2. Po ukończeniu 4 miesiąca (u dzieci karmionych piersią, a po ukończeniu 5 u dzieci karmionych mlekiem modyfikowanycm) lekarze zalecają przeprowadzać ekspozycję na gluten. Chodzi o dodawanie do jedzenia niewielkich ilości (ok pół łyżeczki/dzień) kaszek z glutenem (popularna jest manna). Pamiętamy, aby gluten wprowadzać stopniowo.
3. Kiedy wprowadzimy już do diety niemowlaka posiłki stałe można przygotowywać mu kaszki na mleku (modyfikowanym) lub (jeśli dziecko nie dostaje mleka modyfikowanego) na wodzie. Jeśli dziecko dobrze reagowało na gluten to powoli można wprowadzać jego większe ilości.

 quinoa z pureeJak przygotować kaszę dla niemowlaka?

Do wyboru mamy kaszę jaglaną, gryczaną, ryżową, kukurydzianą, quinoa, mannę (glutenowa).

Kasza gryczana będzie świetnie pasowała do dań obiadowych. Na początku i tak większość dań jest miksowanych, więc po prostu miksujemy warzywa razem z kaszą.
Jako oddzielne danie na śniadanie lub kolację można podać kaszkę z płatków jaglanych, płatków z quinoa, ryżowych czy kaszkę kukurydzianą.
Zawsze mamy do wyboru opcje na mleku lub na wodzie. Jeśli dziecko jest karmione piersią i nie chcemy wprowadzać mleka modyfikowanego to każdą z tych kasz można przygotować na wodzie. Całkowity czas gotowania płatków jaglanych, płatków z quinoa czy ryżowych nie wyniesie więcej niż 10 minut, a na pewno danie będzie dużo zdrowsze niż słodzona kaszka instant.
Na początku kaszki można dodatkowo miksować dodając różne owoce (np. jabłko).
Z kaszy nie powinni rezygnować też rodzice stosujący BLW (Bobas Lubi Wybór). Można ją bez problemu przygotować tak, żeby dziecko mogło jeść ją samodzielnie rączkami – np. w postaci polenty czy kuleczek.

Zobacz przepis na przecier warzywny z quinoa ZOBACZ PRZEPIS

wegetariański burger z kaszy jaglanej

wegetariański burger z kaszy jaglanej

Kasza dla starszych dzieci.

Kasza powinna być stałym elementem diety u dzieci i dorosłych. Kaszę dla dzieci przygotowujemy dokładnie tak samo jak dla dorosłych. Możne być składnikiem dań obiadowych, ale też drugiego śniadania, podwieczorku, deseru czy kolacji. Nie trzeba ograniczać kaszy do dwóch postaci: albo jako dodatek do obiadu, albo jako danie na słodko. Kaszę jaglaną można dodawać do pysznych, zdrowych koktajli, robić z niej „chlebek” doskonały na drugie śniadanie do szkoły, przygotowywać pasztety z jej dodatkiem.

 

Jeśli znasz jakieś ciekawe sposoby wykorzystania kaszy – weź udział w naszej akcji i wygraj nagrody

WEŹ UDZIAŁ! WYGRAJ NAGRODY!

Autor: Joanna


Fatal error: Uncaught Exception: 190: Error validating application. Application has been deleted. (190) thrown in /home/klient.dhosting.pl/vitanatura/ugotujkasze.pl/public_html/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273