Strona główna  >  Kasze  >  Kasza bulgur i kuskus – gdy liczy się czas

Kasza bulgur i kuskus – gdy liczy się czas

Różnica między bulgur a kuskus

Zarówno kasza bulgur jak i kuskus są wytwarzane z pszenicy durum. Różnica między nimi jest jednak spora – kus kus powstaje z granulatu pszenicy (semoliny) i wody, więc jest to bardziej makaron, niż kasza. Bulgur jest natomiast kaszą – powstaje ze specjalnie spreparowanych ziaren pszenicy. Przyjęło się jednak, że na kuskus mówi się kasza, stąd znalazła się ona w naszym zestawieniu.

Bulgur i kuskus różnią się smakiem – ta pierwsza ma wyraźniejszy smak, jest grubsza, więc wchłania więcej smaków. Przez to jednak przygotowuję się ją nieco dłużej niż kuskus, któremu wystarcza 5 minut we wrzątku.

Kasza bulgur – jak przygotować?

Przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że chociaż u nas mało popularna, kasza bulgur jest bardzo częstym dodatkiem do dań w kuchni bliskiego wschodu. Używa się jej do pilawu (grubsza odmiana, wymagająca gotowania), oraz do sałatek, zup (odmiana drobniejsza).
Bulgur od Vita Natura jest średniej grubości, nie trzeba go gotować, ale potrzebuje on ok 15 minut w gorącej wodzie, żeby dobrze napęczniał.
Bardzo dobrze sprawdza się w daniach jednogarnkowych i zapiekankach – gotuje się on wtedy w sosie z potrawą i zyskuje wspaniały smak.

Jak najlepiej ją przygotować?

Można zalać ją wrzątkiem lub gorącym bulionem (w proporcjach 2 szklanki płynu na szklankę kaszy) i zostawić pod przykryciem na ok 15 – 20 minut. Jeśli chcemy, żeby nasza kasza pęczniała w sosie musimy pamiętać, że powinno być go sporo. Jeśli jest go mniej niż zalecają proporcje można kaszę najpierw zalać wrzątkiem i zostawić na ok 10 minut, a potem wrzucić ją do dania – zmięknie i napęcznieje do końca w sosie.

Bulgur – indeks glikemiczny

Bulgur jest kaszą z pszenicy, więc zawiera gluten. Ma za to dużo błonnika i niski IG (46), więc jest dobry dla osób na diecie i diabetyków. Uznawana jest za bardzo zdrową kaszę i na pewno warto, żeby raz na jakiś czas pojawiła się na stole.

Sprawdź jaki indeks glikemiczny mają kasze i ile mają kalorii czytaj tutaj

Kuskus – szybko i wygodnie

Kuskus jest popularny przede wszystkim ze względu na szybkość i prostotę przygotowania. Wystarczy zalać go gorąca wodą i trzymać pod przykryciem 5 minut. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie bulgur – czyli w zupach, sałatkach, farszach, czy jako dodatek do dań obiadowych.
Aby kuskus był bardziej aromatyczny można zalać go bulionem. W ofercie Vita Natura jest dostępny kuskus pełnoziarnisty.

Masz więcej pomysłów na kaszę bulgur lub kuskus? Dołącz się do akcji i wygraj nagrody!

ZASADY I NAGRODY

Autor: Joanna


Fatal error: Uncaught Exception: 190: Error validating application. Application has been deleted. (190) thrown in /home/klient.dhosting.pl/vitanatura/ugotujkasze.pl/public_html/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1273